160716_WSLocalGlobal.jpg

innovative symbioses

Hosted by UPC BarcelonaTech - Vallès School of Architecture ETSAV
Friday 16 -Thursday 21 July 2016

Can architectural experimentations contribute to the enhancement of the role of the symbiosis of the local and the global in contemporary architecture? Can architecture contribute to the creation of a contemporary narrative on the ‘glocal’ which will glorify the simultaneity and co-presence of the particular with the broadly accepted, of the specific with the universal, of the emergent with the imported? How can architecture promote the inspirational power of the local to be supported or amalgamated by the know-how of the global?
ARCHI-MED-ES project will be able to reimburse students‘ travel expenses to the amount of 275 Euros and their accommodation expenses for 5 students of the 4th or 5th year of studies from each participating Institution. Interested students have to submit a short portfolio together with their english language certificates and an official record of grades from School’ s secretariat.

La presente call, interna alla Facoltà di Architettura della Sapienza Università di Roma, si rivolge agli studenti della Facoltà di Architettura iscritti al penultimo o all’ultimo anno del Corso di Laurea Magistrale in Architettura a ciclo unico o agli studenti che siano iscritti non oltre il 2° anno fuori corso (gli anni fuori corso vanno conteggiati a decorrere dall’anno di immatricolazione alla Facoltà di Architettura) che desiderino svolgere un Workshop di progettazione.
Gli studenti che siano interessati a partecipare al presente Workshop a Barcellona potranno farne domanda alla responsabile, prof.ssa Rosalba BELIBANI (rosalba.belibani@uniroma1.it(link sends e-mail)) - e, in copia, a Paola FABIANI (paola.fabiani@uniroma1.it(link sends e-mail)) -entro e non oltre il 30 maggio 2016. Alla domanda dovranno essere allegati un curriculum con voti, un certificato di conoscenza della lingua inglese o, in alternativa, una autocertificazione in cui si dichiara il livello di competenza della lingua (parlata e scritta), una propria lettera di motivazione e una tavola A3 contenente un progetto educativo a scelta, il tutto entro il 30/05/2016. Saranno selezionati 5 studenti dell’Università di Roma che riceveranno 275 euro per partecipare al workshop presso la UPC Barcelona Tech - Vallès School of Architecture ETSAV, dal 16 al 21 luglio 2016.