image.png

REASSESSING MATERIAL - Sapienza-AMA_Weimar-Bauhaus_Goethe-Sala1

Reassessing Material event is a moment of synthesis and encounter between the two fundamental aspects of Recovery/Reuse: the design of architectural typologies destined to the functions of separate collection of waste (RECYCLING) and recovery of disused objects for new use or artistic manipulation of these (REUSEUPCYCLING).

The experiences of the Graduation Atelier (Lab Recycling), of the Faculty of Architecture of Sapienza in collaboration with Municipal Authority of Urban Hygiene AMA-Roma, together with the work of students of Bauhaus-Universität Weimar are presented; some invited lecturers will propose their general point of view on the topic.

Ripensare la Materia è un momento di sintesi e incontro tra i due aspetti fondamentali del recupero/riuso: la progettazione di tipologie architettoniche destinate alle funzioni di raccolta differenziata dei rifiuti (RICICLO) e recupero di oggetti in disuso per un nuovo uso o manipolazione artistica di questi (RIUSO, UPCYCLING).Vengono presentate le esperienze del Laboratorio di Laurea (Lab Recycling), della Facoltà d’Architettura della Sapienza in collaborazione con l'Autorità Municipale di Igiene Urbana AMA-Roma, unitamente al lavoro degli studenti della Bauhaus-Universität Weimar; alcuni lettori invitati proporranno il loro generale punto di vista sull'argomento.